CHat JOm..!!




kaLau xjElas..tEKan (ctrl +) utk zOom..

nk duit lebih??? click here

23 November 2010

..:: Sedar x sedar ::..

Hi semua~ wahhh..sedar xsedar dah hmpir 7 bulan hidup aku kt shell cyberjaya sebagai consultant yg tah pape~ kui3...fewh..kejap je rasa..pejam celik, pejam celik je..ni aku update blog ni bukan sebab aku boring da xde keje..tp aku rasa cm nk becakap...tu je...keje bersepah ni~ adeih..tu la hidup dah bekerja..keboringan tu mmg agak biasa..jd bila ko da start boring, u better aware and beware..better kena buat smething yg buat ko ilang boring..hmm..sori la aku private kn blog...bukan ape..ade bende yg xbetul..jd aku private kn..supaya bila da betul baru aku leyh public..ceyh..padahal blog bukan ade oang yg baca pon..ni bila dah keje, blog tu jd bende yg xbape nk penting~ keje nk kena siapkan...semua bende nk kena uruskan..duit asek klua aje keje nye..bila nk masuk byk tah~ :P blog nye layout, da karat dah...xde update2 lagi...huhuu..xtau bila ade masa yg sesuai utk buat..sentiasa sibuk aje...ADEIH..tiap2 bulan dpt gaji, mesti ade bende merepek aku buat...hebat perabih duet..bukan calang2..cmni la hidup aku..kais pagi mkn pagi, kais ptg mkn ptg...hehee..kenapa la rasa byk sgt yg kelu nk dikate kt sini..byk problem sbnrnya..tp xdpt nk ckp..semua personal..masalah la hidup ni..aku rasa cm mental down je kblkgn ni...tp aku xtau kenapa..aku xphm diri aku sendiri...i can't tell anyone..i'm hiding it..hmm..dan aku akan simpan selama mana aku hidup~ huhuu..ni skang aku masih di opis..tah bila nk balik ni..lmbt mampuih~oang kate dalam hidup ni, paling penting ialah bersabar dan ikhlas...terlalu byk aku dengr pasal ni..first bersabar...mcm2 jenis sabar ni ade...nafsu, perkara yg xbaik oang buat kt kite, menunggu sesuatu, semua yg aku ckp ni..bila nk buat, kesabaran paling penting..syarat pertama utk berjaya dan dipandang mulia..hmmmm...cmne lak ngn ikhlas? keikhlasan...bukan semua oang ade memilikinya..hmm..sedih kn..even aku pon sama..manusia yg terbaik dan sempurna hidupnya...ialah manusia yg memberi, melakukan, menerima seadanya ape jua keadaan dengan ikhlas..xsemua oang ade...buat satu bende dengan meminta balasan..terima satu bende dan perlu membalas...tuhan mesti xterima amalan kite yg kononnya ikhlas pada Nya, sedangkan sesama manusia ni kite sendiri xikhlas...oke..payah kn..?? huhu..tu la hidup...bukan mudah jadi manusia..kn? oke la..kire motif post kali ni hanya nk bgtau ape itu keikhlasan dan ape itu kesabaran..dua ni kalau ade pada diri kite, kunci utama utk kesempurnaan hidup...huhuu..rasa menarik kn? tp nk buat tu amat lah payah...sedangkan bersih kn surau, potong rumput, racun rumput zaman skang ni, sume harapkan upah, harapkan balasan..ape lah kite ni....kadang aku terpikir...lagi lama aku hidup ni, lagi lama aku bergelumang dengan dosa...lagi lama duduk kt neraka..huhuu..nk bertaubat, tp keadaan sekeliling, dunia moden, keadaan hidup, sosial life, semua ni jd kekangan utk tujuan itu..ape lah nasib ni..kalau la dpt hidup di zaman dulu...mesti lain hidup aku...mungkin xgemuk..mungkin xmalas..mungkin kurang dosa dibanding zaman skang ni...bukak tv da dosa nmpak tu, nmpak ni..bukan pc pon sama..lagi teruk~ adeih...mubie sume xyah cite la..alangkan mubie melayu pon dah pelik aku tgok skang ni...hmmm..bukan nk kate aku baik..aku pon teruk gak..mungkin lagi teruk dr korang..hmmm..byk gak merepek aku arini...bukan ape...mungkin sebab workload yg terlalu tinggi kt otak aku ni..hehe..yg penting arini aku agak stress la..tu yg penting...aku xtau nape..so, aku dah pindah ke sebuah kondo mewah...di bukit jalil~ agak mcm oang kaya la kt situ...sewa sebulan rm1k...nk wat cmne...bayar je la kalau nk hidup mewah..hahaha..tp ade swimming pool, ade gym, ade parking special utk jebon~ ahahaa..menarik kn? rumah besar...dpt free mesin pengering baju...xpyh aku nk jemur2...ahahaa..ntah la...mungkin aku buat sume ni sebab nk mulakan hidup baru..oke la...sekian utk arini..

setiap kali aku tulis blog ni..
maknanya aku dah update sket cerita hidup aku...

tunggu next post yah~!!

Regards,

N@MiE~ ;)

0 comments:

 

n@Mie-BLoGGer-HaCksTerz