CHat JOm..!!




kaLau xjElas..tEKan (ctrl +) utk zOom..

nk duit lebih??? click here

25 Mei 2010

..:: BEnCi ::..

hai kawan2 sume..kawan2 hebat ke, kawan2 xhebat ke, xkisah la tu..yg penting korang bahagia...arini aku nk luahkan perasaan hati lagi...aku da nk giler la...cmne ni...keje kt sini teruk laa...psikologi kena tinggi...aku bukan jenis cmtu plak..adeih..susa ar cmni...aku rasa tersiksa la...rasa xepi je...hmmm...aku rasa keje ni xsesuai la ngn aku..i'm not suitable for this job..dalam ati ade ura2 cm suh aku benti...tp ape aku nk buat nnti? jd cm biasa? idup kt umah...xtentu hala..bgon lmbt, tido lambat...hmm..kt sini pon (pjaya/cyberjaya) aku bukan baik sgt...smayang pon selalu terlepas2..nape laa..smyg jumaat pon xtau kt mana..xde nmpak masjid pon..adeih..aritu ari jumaat aku cuti balik sha alam..ni jumaat ni wesak plak...kebetulan plak..aku rasa aku nk benti keje la..xkena ngn jiwa aku ni..betul gak ckp bapak aku..kalau nk berkerja pon, bia la sesuai ngn jiwa kite..jgn sebab keje kite jd murung, suram..betul tu..tp xpe la..aku nk cube tahan lagi..hati aku xde langsung kt opis ni..kt sini aku tension je..siang mlm..cmne aku nk idup cmtu..sama la cm aku masuk matriks UIA dulu...masuk2 aku da dpt rasa tempat aku bukan kt situ..hmm..tp aku try tahan, aku try cube..hmm..akhirnye, aku gi uitm..at least aku dpt ijazah dr percubaan2 itu..



kadang2 ape kite nk tu bukan utk kite..dan ape yg kite xnk tu, mungkin tu la yg paling sesuai utk kite..tuhan tu kn maha adil..aku pon xtau la ape aku buat kt opis aku ni..i feel like a LOSER..i feel like i'm so useless..what i'm suppose to do....arr...balik nk istikharoh..hmm...umo da 23..makin ari makin tua..cmne ni...igt kn blaja paling susa...rupenye...nk keje pon susa..pastu, keje plak byk mengabeskan duit..kt minyak, kt makan..rasa cm xberbaloi..rezeki plak xtau kt mana..nk meniaga pulak kena pandai survive..hmm..rasa cm nk business pasni..nk pegi jumpa pak angkat aku..nk bincang ngn dier..pak angkat millionaire..tp aku plak harey xgeti buat duit..xpe..at least, aku akan cube..cube bina balik hidup ini..hmm..ckp2 byk cmni cm betul2 nk benti keje je..hehe.. tp xtau la..sepanjang 2 minggu kt sini..byk kesukaran betul...aku nk blaja dr oang..tp semua sibuk ngn keje masing2...semua cina..hmm..mungkin gak perbezaan bangsa yg buat doang ni berkira sket..huhuu..xpa...skang aku nk pk buat duit betul2..xnk da buat bende ngarut2 kt umah..(kalau benti keje la)...



kn aku da ckp...aku kalu da menulis blog ni, maknanya...aku da cm oang giler stress nye...boring, stress..itu laa..hadoi..gile tgok opis ni..mmg gile..mungkin kalau oang tu jenis skema, dier leyh keje kt sini kot..tp kalau cm aku...xpayah la nk keje tempat cmni..buang masa jaa..mmg gaji aku kt sini leyh sampai 3k...tp kalau setiap kali balik keje, da tgok jam dengan harapan lmbt la sket ari esok tiba..pastu setiap pagi da rasa tertekan nk gi keje...masa keje pon asek tgok jam bile nk balik...nk bukak blog, ym pon bos kecik da tgok2 semacam...muka plak cm nk report kt bos besar...rasa nk lempang je..hahha..pastu nk bg keje yg aku xtau buat...cmne tu weih...ade x sape2 yg leyh bagi aku 1 juta? 100 ribu ke..? xpayah aku keje..leyh wat meniaga..ahaha..kalau ade..ko tlg la email aku...mana la tawu duit korang da benimbum2 sampai xtau nk buat pe...meh bg aku dalam 1juta ke..kurang sket pon xpe dalam 900k ke... ni yg tetibe rasa nk jd pilot ke, nk jd doktor ke..lawyer ke, majistret ke..xkn nk jd ahli muzik plak...aihh..da merapu da namie..cmne ni..adekah patut aku rilek2..keje sini rilek2..kena maki tahan, kena tu tahan, kena buang keje.. :D pon tahan...hahaa..bile aku luahkan kt blog ni..aku jd rileks sket..betul la..blog ni agak bermakna..tp bile aku tgok jam..adoi..rsa cm da lama aku taip blog ni..tp masih kul 12lebih...bile nk kol 6 ni? aku nk balik kot...haha...td pon aku da dtg lmbt..kalau ikot kn..company ni sgt best..boleh dtg kul bape ko suke, leyh balik kul bape ko suke..yg penting, keje ko siap...tp tu la..aku agak tertekan dengan manusia disini...kehidupan disini..arrr..apekan daya..aku nk masuk government..kalau la aku dpt masuk government..aku keje elok2..bia la aku dpt gaji kecik..yg penting, aku dpt hargai hidup aku..ahha..



ahh..celaka la cina depan aku ni..ishk..aku tawu la aku xtau pape...tgok aku cmtu..cm la aku xtau ape dlm ati ko...keypadlock nye olang..tawu x dr muka nye..aku dpt rasa ape dier ckp kt aku..umpama cm "ala budak gemok ni, time lunch ni duduk kt laptop mcm buat keje..mcm la ade keje je yg tawu buat"...seyes..kalau korang tgok pon korang leyh rasa cmtu..tp korang kena jd aku dulu la..baru korang tawu...hmm...kebiasaan nye bile kite luahkan kt seseorang...mereka akan berkata...alaa...kn ko baru keje...rilek la dulu...jgn tension2...cube dulu...nnti lama2 oke la...alaa...mula2 ni mmg la xtawu nk keje...nnti lama2 oke la..haih~ pelik2 la..sume ckp cmtu...cube kalau doang ade kt tempat aku...sebenarnye..mmg pon jawatan ni xde kena ngena ngn aku...bukan keje yg sesuai ngn aku...aku igt aku leyh try...da try pon susa..korang nk ckp aku ape...ckp laa..mudah giveup? moral down cepat sgt? ha'ah..betol la tu..tepat.. :D biasa nye aku cmni bile aku da try sedaya upaya..mmg idaman semua oang nk keje ngn company besar cmni..interview nk dpt ni bukan main susa..bekali2 interview..dah pass sume baru dpt..dah dpt, cmni plak aku..aku pon kecewa ngn diri aku..bukan oang len je yg kecewa ngn aku..adeihh..cmne ni..idup susa betul..cmne aku nk bermula semula pasni...kt mana aku nk melangkah balik..hmm.. kalau oang yg betul2 da kenal aku...doang tau la ape yg aku pikir..tp kalau yg xkenal tu..sume mesti ckp aku gile..hahaha...xpe.. mlm ni ialah malam berfikir...esok ialah keputusan nye...samada aku benti ke x keje ni...depends cmne aku arini...mmg best kalau korang jd aku..duk saje men tenet goyang kaki dpt gaji kat 3k..tp bukan jiwa aku laa...hahha..oke la..nk post dah ni...nnti aku tulis lagi la bile2 free...aku rasa jap agi da free,,kn..boleh tulis lagi menatang ni...hehe..wink2...aku masih lagi stress dan aku xtawu ape aku \buat disini~

cont on next post

-NaMie-

2 comments:

ismimaizura berkata...

ko keje private ke weiii?ak yg keje gomen ni pon rse nak benti jerk!hrp je la terikat..klu ak keje private dh lma ak benti klu life mcm ko story ni..huhu..buat keputusan yg terbaik ek..^___^

org kampung awak jugak~ berkata...

biasela tu..mula2 keje mmg gila sket.bkn sket,byk..sabo jela.tp btol gak pe yg ur dad said,cri keje yg btol2 kena ngan jiwe.kalu x,kita yg sakit jiwe..pastu merana sorg2..

xpela..ada lg peluang lain.xleh thn blah je..

 

n@Mie-BLoGGer-HaCksTerz