CHat JOm..!!




kaLau xjElas..tEKan (ctrl +) utk zOom..

nk duit lebih??? click here

19 Mei 2010

hai kawan2...bertemu kite lagi dalam rancangan mari mengejar bayangan.....oke?? arini aku nk cite lagi bende merapu...cm biasa la...hehehe...hmm...sedar xsedar, da 5 bulan aku abes blaja...aritu baru amek jubah, then ari sabtu ni aku konvokesyen...hmm...nk cite ar plak pahit getir hidup sebagai seorang pengangur...hahaa..sape penah pegi wisma shell ni?? hai la badan...ari2 makan free...smlm kek secret recipe besday one of our testing engineer cam aku...tp dier senior la..pompuan lak tu... hihii..aku xde selera nk makan...sebab semua cina kn...jadi aku dipaksa...ade soang lagi senior ni, dier ckp aku skang sbhgian dr keluarga mereka...so, mmg kalau ade besday ni, doang mmg buat ritual cmni....aku dipaksa, aku terpaksa...jd pegi la aku membedal kek2 itu dengan rakus....hmmm...actually, setiap ari rabu ade aggression testing...jd semua testing engineer, developer kena stay back sampai lewat mlm sket la...biasa nye sampai kul 11 mlm...sebelum jenuh menunggu mlm tu, kami di "rasuah" mkn plak pagi2 rabu ni...hahaha...bagus x? tp xpe...sebagai pekerja swasta, kite redha je la...hadapi penuh senyuman muka mereka2 sume ini...bukan la aku ni perkauman..tp aku susa ngn environment len bangsa, len bahasa, seperti berada di lain dunia...cmtu laa..lain la kalau aku pegi negara orang, negara lain..tu mmg aku sendiri yg nk hadapi semua tu..tp skang ni, terpaksa beb sebab nk keje nye pasal..senang je...kalau aku xtahan sgt, aku buat notis je laa...hehee..saya mahu berhenti...buat surat bahasa melayu ke apa patut..bia doang xpaham sgt,,,hahaha...asek ckp english je..melayu ngn melayu pon nk poyo lagi ckp english...muahaha..eee...xsuke2...cin ngn cin xde plak dier ckp english, dier ckp cin jugak...tetibe melayu ngn melayu nk ckp english...kalau dalam meeting ke, ape ke, aku xkisah la...ni kalau setakat nk suh buat keje, nk explain pape kt aku pon nk ckp english..da la grammar pon trabur gak cm aku...kuah3..ntah pape...tp xpe...skurang2 nye mereka mencuba...tp sebab tu la aku xleyh terima semua ni...nk hadapi boleh laa...mmg kalau ari2 jd alah bisa, tegal biasa..tp when the limit became maximum...haha..tau jela.. actually, experience je here...aku masuk2 sini pon ade 2 engineer ni nk resign..aku tnya nape, doang kate, ade la...xnk ckp...rahsia plak ngn aku...mmmm...pelik kn? ade la tu xkena...basically, engineer lama sume ckp cmtu ngn aku...doang stay ngn accenture ni for 2-3 years...pastu kebyakan nye benti..lebih utk mencari pengalaman berkerja...oo..sebab nama company ni je...hahaa..xtau la bape lama lagi aku disini...mungkin kah seminggu? sebulan? hahaha...sambil2 duk keje ni...ade je dok bukak jobstreet...hahaha...boleyh kah aku dpt telekom ke...kn besh jugak tu..walupun gaji xsama cm kt sini..tp itu la puncanye aku xepi...aku xkisah kalau gaji kecik sket dr ni..jnji aku hepi...huhuu..nk gi keje pon cm hati da berat..tu yg xbest tu..but it i'll try my best laa..hmm...(ditulis tgh ari td)

sambungan--> hehee..hai...skang pukul 9.45 mlm...aku masih kt opis...ngah buat regression test hmmm...ya Allah...da start boring plak tgok opis ni...haha...dr matahari naik, sampai matahari nk naik balik aku still kt sini...matahari naik je aku da pegi sini balik esok...adeih...penat nya beta...hmmm...so far ade lagi 20% test ngah still pending.......arrghhh!! nk balik...perut da bunyi...sabar namie sabar...esok mmg aku dtg kul 12 laa...hahah...ni perut bukan lapa je, tp meragam sekali niiiii...mcm2 laa..hmm..xpa..esok dtg lmbt balik awai... :D

saya buat ngn muka xmalu...arini byk blaja...hmm..bukan blaja je kena blaja...keja pon kena blaja lagi...SAP..anyone?? haha..tu la yg aku ngah blaja skang ni...hmmm...mcm2 binatang ni..overall business management, database sume dier cover....gewd system actually.. 5 engineer cipta system ni...aku jamin mereka sume da millionaireeee...hahaa...alangkah bagus nye kalau aku ialah depa...da kaya..xyah nk susa2...hehe..tp terima la akikat namie..face the truth..eih...tetibe je aku rasa cm shell ni da cm umah aku lak...muahaha.. boring betul..tp rumah aku kt melaka tu xboring plak...best woo....haa..ni bape lama la agaknye aku keje sini...koang igt aku tulis blog ke kalau xboring? aku ni kalau da sampai tulis blog ni, mmg aku da tahap boring terOk...oke? kesian nye aku..tp xpe la..bia la boring2, jnji ade masyuk...money2...dats what i need.. :(

kalau xsebab duit, xde keje nye aku nk duk tempat cmni...ahaha..hmm..ikot kn aku da xnk gi mana2 pas blaja...nk duk rumah je..at least, i can take care of my parent... :(

tetibe je rindu kt depa..haha..mereka la yg memberi semangat....mereka la yg memberi kekuatan..tp da lama sgt la duk umah...jd cikgu pon contract...so, i need to find a job...i mean, really job...hahaa...duduk kt persint 9 putrajaya...ape yg ade kt situ?? jawapan nye ialah xde pape...wahaha...setakat 2 kedai mamak dan 1 medan selera...ishk..mmg dok sini utk keje je ar...haha..mesti koang boring kn tetibe aku tulis post utk kali ni panjang2...tu la...oang kate, jgn sampai aku boring...running test ni automatic, tp kena tunggu...tu yg letih tuuuuww...hadeih...cmne ni...da kul 10.30 lak ni..xabeh2 lagi...nasib baik ade ko blog...kalau xde ko...xtawu la aku nk buat pe...rabu minggu depan mmg aku bawak mubie..ahahah...tp serius aku ckp...sejak keje ni...semua yg biasa buat aku da xsempat buat...tgok mubie xsempat...download mubie xsempat...ym sempat laa...muahaha..ehh...lmbt lak siap minatang ni...aku da letih ni menunggu...mengong...running kt 15 PC/DEsktop....pon xsudah2...haih...penat aih tunggu..skang plak da kul 11.10...ape nk jadi ngn aku ni...hehe...da la...esok tulis lagi...asek sambung2...kang kalau kul 2 pon aku still tulis kang...korang terkezot plak...hahha..oke la ek...calo...n chow...

next post oke...

-naMie-

3 comments:

org kampung awak jugak berkata...

congrats dpt keje..kalau la i masih keje at CJ,konfem hari2 leh dating.

apekan daya........ :(

Unknown berkata...

wah da keje...tahniah....

Ieqa Swetluv berkata...

wahh makin sibukla dia nmpknya ya =)

 

n@Mie-BLoGGer-HaCksTerz